lördag 12 maj 2012

Lite vila

Jag var precis igenom en längre kedja tankar när det plötsligt blev uppenbart för mig. Jag utbrister på kontoret "Pengar är roten till allt ont i mitt liv, tänkt så mycket lyckligare jag hade varit om inte pengar fanns". Det är tidigt på morgonen, så tidigt att det bara är jag och Brian där. Brian vänder sig om och tittar skeptiskt från sitt skrivbord. "Du har en del bra idéer ibland, men detta fattar jag inte". Nåväl, det hade jag väl inte trott heller, fast det spelar ingen roll. Det är ju en bra början på att ta en liten paus från jobbet och lite vila.

2 kommentarer:

Vic N sa...

Pengarna i sig är väl inte det onda, utan distributionen av pengarna. Pengarna är ju långt ifrån normalfördelade, även om en rektangelfördelning nog hade varit att föredra i vissa hänseenden.

Writer sa...

Såhär långt in i mitt liv få jag dock säga att jag har haft tur i fördelningslotteriet, speciellt efter har lyssnat på delat land på P1.. Så det är inte bristen som varit ett problem för mig åtminstone