torsdag 3 maj 2012

Här kunde man bott.. ?

Jo, man kunde nog det. Mer t.o.m. mer så än när jag en gång i tiden flyttade in här.
Efter kämpade långt ut på kvällen så blev det tillsist städat. Och så idag kom fotografen och tog bilderna. Nu kan det inte vara långt kvar.

Mitt sista bekymmer var toalettsätet. Att en toalett kan orsaka sådana problem. Precis som i sagan visade det sig dock att jag åkt världen runt i onödan, för lösning fanns precis framför näsan på mig. Precis innan det att jag skulle beställa ett säte i Sverige för att skicka det till Norge så tog jag ett sista telefonsamtal..

.. till badbutiken som ligger precis på hörnet. Hör och häpna, inte bara kunde de få tag på sätet. De t.o.m. hade det på lager. Så 20 minuter innan fotografen kom så lyckades jag faktiskt fixa ett nytt toasäte också.

Kors i taket hur saker kan ordna sig. Igår var egentligen en ganska besvärlig dag. Det är länge sedan jag slått mitt huvud i så många olika saker. Jag fick köpt ett toalettsäte igår som inte passade. Och på toppen av allt ville inte fretex ha mina möbler.

Men idag var en ny dag. Imorgon bär det av på hyttetur för (nästan) första gången här i Norge. Då ska det bli fiske, lugn och ro. Och framförallt inget lägenhetsfixande.

Inga kommentarer: