tisdag 5 januari 2010

Att komma hem

När jag kom hem igen från det underbara Skåne så möttes jag av mina sorgsna blommor. Det var som om de tittade anklagande på mig. Inget jag tog personligt dock och efter att jag gett dem lite vatten hoppas jag att de så småningom kommer bli lite gladare.

Bergen har för ovanligheternas skull (om jag förstått mina kollegor rätt) lyckats hålla på snön genom hela julen. Det finns snö och is lite varstans och så sent som i morse lyckades jag med en vacker vurpa när jag var påväg till bussen. Kallt har det också hållit sig. Min lägenhet som har varit utan värme under min frånvaro har fortfarande inte helt lyckats värmas upp, trots ett element med termostaten på 25 grader som har varit igång i över ett dygn. En tomat som jag hade glömt framme i mitt kök var lika välbevarad nu som när jag åkte. Som tur är så har jag en så snäll flickvän som låter mig vara på hennes lilla rum där det är fullt möjligt att få temperaturer över 20 grader med hjälp av ett element.

1 kommentar:

Lucas Carlsson sa...

Det tar ett tag att värmaupp väggar och golv. Jag lät temperaturen sjunka till 15 grader när jag var hemmifrån. Det tog ett par dygn att komma upp i 20 grader igen, men det kändes inte så mycket kallare än köket på videgränd.